A+ R A-
23 September 2017

Friday, 19 May 2017 15:36

Σουίνσον και Μπογκ σχολίασαν τις αντιδράσεις στη συμμετοχή της ταινίας τους στο 70ο Φεστιβάλ Κανών

Η συμμετοχή της Netflix έγινε και πάλι θέμα στη συνέντευξη Τύπου του Νοτιοκορεάτη Τζουν-Χο Μπονγκ για την ταινία του «Okja», που προβάλλεται σήμερα στο διαγωνιστικό τμήμα του 70ού κινηματογραφικού φεστιβάλ των Κανών. Οπως ήδη αναφέραμε, η ταινία του Μπονγκ προκάλεσε προβλήματα στη διεύθυνση του φεστιβάλ, επειδή είναι παραγωγή της Netflix, εταιρείας που διανέμει ταινίες streaming στο ίντερνετ, και όχι για προβολή στις αίθουσες, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση των Γάλλων διανομέων που υποστηρίζουν τη διανομή πρώτα στις αίθουσες των ταινιών που προβάλλονται στο φεστιβάλ.

Σε ανταπόκριση της διαμαρτυρίας τους, η διεύθυνση του φεστιβάλ πρόσθεσε στο καταστατικό της πως από τον επόμενο χρόνο όλες οι ταινίες που συμμετέχουν στις Κάνες πρέπει πρώτα να προβάλλονται στις αίθουσες. Σε ερώτηση δημοσιογράφου προς την ηθοποιό Τίλντα Σουίντον, πρωταγωνίστρια της ταινίας, ιδιαίτερα μάλιστα μετά τη δήλωση του προέδρου της κριτικής επιτροπής, Ισπανού σκηνοθέτη Πέδρο Αλμοδόβαρ, η Σουίντον απάντησε πως πολλές από τις ταινίες που προβάλλονται κάθε χρόνο στις Κάνες, ιδιαίτερα εκείνες που θεωρούνται δύσκολες, δεν βρίσκουν ποτέ διανομή στις αίθουσες, τονίζοντας πως δεν χρειάζεται να παρέμβουμε μια και «υπάρχουν πολλοί τρόποι για να δει κανείς μια ταινία». Απαντώντας στην ίδια ερώτηση, ο σκηνοθέτης της ταινίας είπε πως ο ίδιος θαυμάζει το έργο του Αλμοδόβαρ, σκηνοθέτης ο οποίος μπορεί να εκφράζει τη δική του γνώμη, τονίζοντας πως χαίρεται ιδιαίτερα το ότι η ταινία του προβλήθηκε σήμερα στη δημοσιογραφική προβολή στη μεγάλη οθόνη, όπως και θα γίνει και απόψε το βράδυ στην επίσημη προβολή της.

Η πίστη μέσα από μια ιστορία που συνδυάζει τη σύγχρονη πολιτική πραγματικότητα και την επιστημονική φαντασία, στην ουγγρική ταινία «Το φεγγάρι του Δία» του Κορνέλ Μουντρούτσο και ο αγώνας για προστασία των ζώων ενάντια στις στραμμένες στο κέρδος με όποιο τρόπο πολυεθνικές, στην ταινία «Okja» του Τζουν-Χο Μπονγκ, ήταν τα θέματα των δυο ταινιών που είδαμε στο σημερινό διαγωνιστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ.

Από ένα από τα πολλά φεγγάρια του πλανήτη Δία, αυτό που ο Γαλιλαίος το ονόμασε Ευρώπη, είναι εμπνευσμένος ο τίτλος της ταινίας του Ούγγρου σκηνοθέτη Κορνέλ Μουντρούτσο, δημιουργού του συναρπαστικού «Λευκού θεού», που είδαμε το 2014 και στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης χρησιμοποιεί για φόντο το φανταστικό κινηματογράφο, για να μας μιλήσει για ένα πολύ καυτό ευρωπαϊκό πρόβλημα, αυτό των προσφύγων, πρόβλημα που στη χώρα του, όπως γνωρίζουμε, έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις, όχι μόνο με την άρνηση του καθεστώτος να δεχτεί πρόσφυγες στη χώρα αλλά και με τον βίαιο τρόπο που οι αρχές αντιμετωπίζουν όσους πρόσφυγες καταφέρνουν να φτάσουν σε ουγγρικό έδαφος. Ο ίδιος μάλιστα ο Μουντρούτσο τονίζει πως «ανήκω στη γενιά μηδέν, δηλαδή εκείνη που δεν είχε καμιά συγκεκριμένη εμπειρία του κομουνισμού και βρίσκομαι αντιμέτωπος με μια Ανατολική Ευρώπη σε τρελή επιτάχυνση στο δρόμο προς τον αφανισμό - αυτό προσπαθώ να δείξω στην ταινία μου».

Η ταινία ξεκινά με το άγριο κυνηγητό μιας ομάδας Σύριων προσφύγων από την ουγγρική αστυνομία, με το διευθυντή του καταυλισμού μεταναστών να πυροβολεί και να τραυματίζει σοβαρά τον Άριαν, έναν από τους μετανάστες. Κατά θαυματουργό τρόπο, ο Άριαν σηκώνεται και αρχίζει να αιωρείται. Την παράξενη αυτή κατάστασή του θα ανακαλύψει, στον καταυλισμό που τον βρίσκει ένας γιατρός, ο οποίος για κερδοφόρο συμφέρον προσπαθεί να τον εκμεταλλευτεί. Αναγκάζονται όμως να διαφύγουν όταν ο διευθυντής του καταυλισμού αρχίζει να τους κυνηγά με σκοπό να σκοτώσει τον Άριαν. Ο Μουντρούτσο αποφεύγει όσο το δυνατό τα ειδικά εφέ, προτιμώντας να αφηγηθεί την ιστορία του με τρόπο ρεαλιστικό (εκμεταλλευόμενος, όταν χρειάζεται, το σασπένς), γεγονός που της δίνει ακόμη μεγαλύτερη δύναμη και την κάνει πιο επίκαιρη.

Σε αντίθεση με τη φασιστική σχεδόν νοοτροπία του διευθυντή των φυλακών, ο χαρακτήρας του γιατρού εξελίσσεται σταδιακά από άνθρωπο στραμμένο στο κέρδος, άνθρωπο χωρίς καμιά πίστη (στα πρώτα πλάνα τον βλέπουμε να εκφράζει τη δυσπιστία του σε οποιαδήποτε θεία παρουσία στη συζήτηση που κάνει στο ασανσέρ με δυο άντρες που θέλουν να του δωρίσουν μια Βίβλο), σε άνθρωπο που αρχίζει να ενδιαφέρεται πραγματικά για τον Άριαν και να προσπαθεί να τον βοηθήσει. Μπορεί μέσα από την παρουσία του Άριαν και της δύναμής του να αιωρείται να υπάρχει μια έμμεση αναφορά στον Χριστό, η ταινία όμως ξεπερνάει την απλή θρησκευτική αναφορά για να μας μιλήσει για μια πλατύτερη πίστη, πίστη στον άνθρωπο, στην αξιοπρέπεια, τη δικαιοσύνη, την αλληλεγγύη και γενικά τις ηθικές αξίες που λείπουν από κοινωνίες όπως αυτή της Ουγγαρίας και άλλων ευρωπαϊκών χωρών.

Ενα είδος αλληγορίας υπέρ της προστασίας των ζώων είναι η ταινία «Okja» του Νοτιοκορεάτη Τζουν-Χο Μπονγκ, ταινία δοσμένη με ωραία, εντυπωσιακά εφέ, που θα απολαύσουν μικροί και μεγάλοι, που φέρνει στο νου τις ταινίες του μεγάλου Ιάπωνα καρτουνίστα Χαγιάο Μιγιαζάκι (που θαυμάζει ιδιαίτερα ο Μπονγκ) αλλά και ορισμένες ταινίες του Στίβεν Σπίλμπεργκ. Πρόκειται για μια όμορφη περιπέτεια, με ηρωίδα τη Μίτζα, ένα κοριτσάκι από την Κορέα, το οποίο, σύμφωνα με το (σατανικό όπως αποκαλύπτεται αργότερα) σχέδιο μιας πολυεθνικής εταιρείας, ανατρέφει και μεγαλώνει, στην απομακρυσμένη βουνίσα περιοχή που ζει με τον παππού της, ένα τεράστιο γουρούνι, στο μέγεθος ελέφαντα, φτιαγμένο για να πάρει μέρος σε διαγωνισμό που θα ενισχύσει τις πωλήσεις της εταιρείας, πριν αυτό οδηγηθεί στη σφαγή μαζί με άλλα παρόμοια, ειδικά ανατραφέντα σε διάφορες χώρες, γουρούνια. Ο Μπονγκ αφηγείται με ωραίο ρυθμό, χιούμορ και αρκετό σασπένς, την πορεία της Μίτζα, που, μαζί με τα μέλη ενός οργανισμού που αγωνίζεται για την προστασία των ζώων (με τον Πολ Ντέινο στο ρόλο του αρχηγού), ακολουθεί την Όκτζια (όπως ονομάζει τη συμπαθητική γουρούνα της) στο ταξίδι της από τη Σεούλ στη Νέα Υόρκη, για να τη σώσει και να ξεσκεπάσει τα σατανικά σχέδια της ιδιοκτήτριας της πολυεθνικής (ρόλο που ερμηνεύει η Τίλντα Σουίντον).

Η στήλη «ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ» είναι μια ευγενική χορηγία τoυ βιβλιοπωλείου Κ. Π. ΚΥΡΙΑΚΟΥ (Δικαστήρια)
Τηλέφωνο/παραγγελίες βιβλίων: 25 747555

(ΚΥΠΕ)

Read 268 times

ΑΛΛΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ (ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ)

Γιατί οι αρχαίοι έβαζαν νερό στο κρασί τους

Γιατί οι αρχαίοι έβαζαν νερό στο κρασί τους

Συχνά, και ιδιαίτερα τώρα, γίνομαι αποδέκτης ερωτημάτων σχετικών με το αν οι αρχαίοι Έλληνες είχαν υποκατάστατα των σημερινών ψυγείων και...

Οκτώβριος, Μήνας Διαφώτισης και Στήριξης του Ιδρύματος Θεοτόκος! - Η Λ.Ι.Κ.Ο.Κ. θα είναι εκεί

Οκτώβριος, Μήνας Διαφώτισης και Στήριξης του Ιδρύματος Θεοτόκος! - Η Λ.Ι.Κ.Ο.Κ. θα είναι εκεί

Η Λέσχη Ιστορικών και Κλασικών Οχημάτων Κύπρου, συνεχίζοντας την προσπάθεια για οικονομική ενίσχυση και στήριξη του έργου του ιδρύματος Θεοτόκος,...

"Get Connected": Το Φεστιβάλ Νέων έρχεται στη Λεμεσό και μην το χάσεις!

"Get Connected": Το Φεστιβάλ Νέων έρχεται στη Λεμεσό και μην το χάσεις!

Στις 29 Σεπτεμβρίου στις 17:00 με 20:00 στο Μώλο Λεμεσού θα πραγματοποιηθεί το Φεστιβάλ Νέων "Get Connected" το οποίο συνδιοργανώνεται...